בואו להירשם
[mailpoet_form id="2"]

המדריך לרכישת סקייטבורד למתחילים

סקייטבורדים כיף על 4 גלגלים, אחד מענפי ה"גלגלים" הוותיקים ביותר, הוורסטילים ביותר והכיפיים ביותר.


מאז שכל אחד מאיתנו זוכר את עצמו הסקייטבורדים תמיד היו שם, 4 גלגלים וקרש אחד שדאגו להסב לנו המון כיף ואדרנלין גם בילדותינו וגם בבגרותינו, אך כמו כל מוצר וענף ספורט גם הסקייטבורדים התפתחו מאוד בעשורים האחרונים והפכו לענף ספורט ממקצועי עם שלל סוגי רכיבה, צורות ודגמים שונים שלעיתים מקשים עלינו בבחירה והבנה של של כל אחד מהם.

למען פישוט הנושא הכנו עבורכם מדריך מיוחד שיסכם עבורכם את סוגי הסקייטבורד העיקריים, החלקים מהם הם מורכבים וכיצד לבחור את הסקייטבורד המתאים עבורכם!

נתחיל בפירוט סוגי הסקייטבורדים:

  • דאבל קיק (סטריט)
  • מיני קרוזר
  • קרוזר
  • קארבינג (גלישה)
  • לונגבורד

 

סקייטבורד דאבל קיק – סטריט

דאבל קיק הוא הסקייטבורד בצורה הסטנדרטית שכולנו מכירים, נקרא כך מאחר ובשני קצוות הסקייטבורד זווית הקרש עולה כלפי מעלה מה שמאפשר ביצוע כל מיני תרגילים, סיבובים, הקפצות של הסקייטבורד ועוד..

סקייטבורדים אלו נועדו בעיקר לגלישה בסקייטפארקים, על רמפות, אספלט, רכיבת רחוב רגילה, התניידות מקומית ועוד..

בסקייטבורדים אלו יהיה דק (deck) עשוי עץ לבלימת זעזועים טובה וגלגלים קטנים יחסית המאופיינים במשקל קל ומאפשרים ביצוע תרגילים, כמו כן בגלל הגלגלים הקטנים ומבנה הסקייטבורד הוא פחות מתאים למהירות או לרכיבות למרחקים.

לרכישה >> סקייטבורד סטריט

סקייטבורד דאבל קיק – סטריט
סקייטבורד דאבל קיק – סטריט

סקייטבורד  קרוזר ו סקייטבורד מיני קרוזר

הקרוזרים הם סקייטבורדים המותאמים יותר לרכיבת רחוב חלקה והתניידות ממקום למקום.
ניתן לרכיבה גם בסקייטפארקים אך פחות נוח לביצוע פעלולים.

בסקייטבורדים מסוג זה נקבל דק (deck) מפלסטיק או עץ שאינו ארוך במיוחד, בד"כ 29-31 אינץ' (דומה לאורכו של הדאבל קיק),הקרוזר יכול להגיע עם קיק טייל אחד (שיפוע עולה בזנב הסקייטבורד) או בלי קיק טייל בכלל, ועם 4 גלגלים גדולים יותר מגלגלי הדאבל קיק.

הקרוזר בזכות גלגליו הגבוהים והרחבים יותר מאפשר גלישה חלקה ונעימה יותר ברחובות העיר, וגודל גלגליו מאפשר התגברות קלה יותר על מכשולים קטנים כגון אבנים קטנות או רכיבה במדרגת לבנים.

בנוסף, ה- דק (deck) הקצר של הקרוזר מאפשר פניות קצרות ומהירות והתחמקות קלה ממכשולים (לעומת לונגבורדים)

סקייטבורד  קרוזר
סקייטבורד  קרוזר

המיני קרוזר הוא אחיו הקטן של הקרוזר רק שמגיע עם דק (deck) קצר יותר ולכן מתאים לילדים קטנים לרוב או לרוכבים מנוסים שרוצים לאתגר את עצמם ברכיבה מסוג שונה.

סקייטבורד מיני קרוזר
סקייטבורד מיני קרוזר

סקייטבורד קארבינג – גלישה

סקייטבורד קארבינג מאוד מאוד דומה בצורתו לקרוזר אבל אם טוויסט מעניין, סקייטבורד זה מאופיין בגלגלים גדולים ובדק (deck) עץ או פלסטיק בכל המידות אך הטוויסט הוא בעצם בטראק הקדמי (החלק שאליו מחוברים הגלגלים ושמתחבר לדק (deck).

טראק בסקייטבורד קארבינג מגיע עם מנגנון פנימי המאפשר תזוזה רחבה של הסקייטבורד לצדדים מה שמאפשר גלישה על הסקייטבורד ממש בצורה שגולשים על גלשן (ממש בסלאלום), גלישה באופן זה מאפשרת הגברת מהירות ללא צורך בהורדת האחת הרגליים אל הקרקע

סקייטבורד זה מתאים לרכיבה בכל מקום, ברחוב, בסקייטפארק ואפילו ברמפות (למרות שלא זמין לפעלולים כמו בדאבל קיק), מתאים לרכיבה עירונית ואף לרכיבות ארוכות שכן הגברת המהירות נעשית כמעט ללא מאמץ, פניות קלות ושליטה במהירות הופכות אותו לאחד הסקייטבורדים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות!

לרכישה >> סקייטבורד גלישה

סקייטבורד קארבינג – גלישה
סקייטבורד קארבינג – גלישה

 

סקייטבורד לונגבורד

כשמו כן הוא – סקייטבורד בעל דק (deck) ארוךךךךךךך

הלונגבורד מיועד בעיקר לרכיבות ארוכות, מהירות, יציבות ואפילו רכיבה בשטח מחוספס.

גלגלי הלונגבורד יהיו בד"כ גלגלים גדולים מאוד המאפשרים לרכב במהירות ודורסים מכשולים כמו אבנים קטנות או סדקים בכביש, כל זאת בשילוב דק (deck) ארוך המאפשר עמידה בפיסוק גדול יותר ובכך מגדיל את היציבות.

הלונגבורד מתאים בעיקר לנוער ובוגרים ולרוכבים מתחילים, פחות נוח לילדים ואינו מתאים לרכיבת פעלולים.

סקייטבורד לונגבורד
סקייטבורד לונגבורד

 

בשלב הבא נתאר את החלקים מהם מורכב הסקייטבורד

  • דק  (DECK) – משטח העמידה של הסקייטבורד
    הדק יכול להגיע בכל מיני גדלים, צורות, עיצובים ועוד, יכול להיות מפלסטיק או מעץ, שטוח או מעוקל, עם גריפ (נייר זכוכית) או חלק, קצר או ארוך והכל בהתאם לסוג הרכיבה ולגודל הרוכב.
  • גריפ – נייר הזכוכית על משטח הדריכה שמספק לנו אחיזה טובה
  • גלגלים – הגלגלים יכולים גם הם להגיע בכל מיני גדלים, צורות ורמת קשיחות.
    גלגלים גדולים ורחבים מיוחדים לרכיבות ארוכות ובאזורים מחוספסים ואילו גלגלים קטנים יתאימו יותר לרכיבה בסקייטפארקים ולביצוע פעלולים.
  • מיסבים – טבעות המתכת בתוכם כדוריות מתכת הנמצאות בתוך הגלגל ושולטות ביכולות הסיבוב שלו, המיסבים נמדדים לפי מדד ABEC וככל שיהיה בעל מספר גבוה יותר ייחשב המיסב לטוב יותר.
  • טראק – חלק המתכת המחבר בין הגלגלים לדק (deck), הטראק מורכב גם הוא מכמה חלקים והוא בעצם שולט בזוויות הסיבוב והפניות של הסקייטבורד.
    בסקייטבורק מסוג קארבינג הטראק מגיע עם מנגנון מיוחד המאפשר פניות חזקות יותר וגלישה בסגנון גלישת גלים.
  • בושינג – חלק הגומי הנמצא במרכז הטראק המאפשר לסקייטבורד לבצע פניות חלקות. 
הסקייטבורד
הסקייטבורד

אז איזה סקייטבורד נבחר???

עכשיו אחרי שתיארנו את סוגי הרכיבות ואת חלקי הסקייטבורד יהי לנו הרבה יותר קל להחליט איזה סקייטבורד יתאים לנו מכל המבחר הגדול הקיים, ובכל זאת קבלו עוד כמה טיפים לבחירת הסקייטבורד לילדיכם

לילדים למשל קיימים הרבה סקייטבורדים בשוק, ברובם סקייטבורדים דאבל קיק שמגיעים עם גלגלי פלסטיק, בושינג מפלסטיק ומיסבים פשוטים, שימו לב שסקייטבורדים כאלו הם די התחלתיים ויעלו בד"כ בין 100-150 ₪, הם יסעו לאט יותר ויהיו קשיחים בפניות אך יקנו לילדיכם כמה חודשי כיף ותרגול עד לסקייטבורד הבא.
רוצים לשדרג אותו מעט? חפשו סקייטבורד עם בושינג מגומי בעל גמישות גבוהה שיגביר את הנוחות בפנייה, בנוסף מערכת גלגלי גומי/סיליקון עם מיסבי ברמת ABEC 5  ישדרגו אותכם פלאות וחווית הגלישה בסקייטפארק וברמפות פשוט תמריא.

 

סקייטבורד נוסף מאוד פופולרי בקרב הילדים הוא המיני קרוזר עשוי מדק פלסטיק עם גלגלי גומי גדולים, מוכר כ"פני" על שם חברת פני שמתמחה בסקייטבורדים אלו שמאוד נוחים ללימוד ילדים בשל הדק הקצר שלהם והפחות מסורבל והגלגלים הגדולים שדורסים מכשולים בקלות.

 

סוג נוסף ומאוד פופולרי היום הוא סקייטבורד מסוג קארבינג "גלישה" אשר בד"כ יהיה בעל דק רחב ונוח לרכיבה יציבה, גלגלים גדולים וטראק מיוחד בעל מנגנון קארבינג.
סקייטבורד מסוג זה יאפשר רכיבה כיפית וקלילה, צבירת המהירות יבוצע ע"י סללום ויקל על הילד בהורדת הרגל לצורך דחיפת הסקייטבורד.
סקייטבורד מסוג קארבינג יהיה בד"כ יקר יותר מסקייטבורדים אחרים וינוע בין 400 ל 1,700 ₪.

לסיכום:

תחליטו איזו סוג רכיבה תתאים לכם ולפיה תבחרו את הסקייטבורד המתאים ביותר
לכל חלק, צורה, חומר, אורך וגודל יש משמעות ולכן מומלץ לרכוש סקייטבורד ממקומות עם מבחר גדול שם תוכלו להתאים את הסקייטבורד לצרכים שלכם ולא הפוך.

כמה עולה סקייטבורד ? 

שאלה טובה ניתן למצוא היום סקייטבורד החל מ 99 ש"ח עד 5000 ש"ח

דאבל קיק (סטריט)

לונגבורד

מיני קרוזר

קרוזר

קארבינג (גלישה)

החל מ 99 ש"ח החל מ 299 ש"ח  לא מותג 99 ש"ח לא מותג 299 ש"ח לא מותג 299 ש"ח
מותגים טובים החל מ 399 ש"ח מותגים החל מ 199 ש"ח מותגים החל 599 ש"ח מותגים החל 699 ש"ח
הרשמו לניוזלטר
הירשמו לניוזלטר שלנו ותתעדכנו בהטבות הכי ייחודיות
[mailpoet_form id="1"]
0
Would love your thoughts, please comment.x
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
דילוג לתוכן