בואו להירשם
[mailpoet_form id="2"]

כיצד נבחר את מידת האופניים המתאימה ביותר לילדינו?

איזו מידת אופניים ניקח לילד שלנו?

בחירת האופניים ומידתם היא סוגייה מורכבת וחשובה מאוד כשרוכשים אופניים
האם כדאי לקחת זוג אופניים במידה גדולה שתישאר לזמן רב או לחילופין לקחת מידה מעט נמוכה כדי שהילד יצליח בקלות?

לא מעט אנו נתקלים בהורים שפשוט לא יודעים מה לבחור, משפטים רבים כמו "בחנות השניה המליצו על מידה אחרת", "הילד רכב על אופניים של חבר ולכן הוא צריך את המידה הזו…" , "לא הילד שלנו לא יסתדר זה גדול מידי.." או "אנחנו לא צריכים אופניים לכ"כ הרבה שנים".

בעצם המידה שצריך לבחור בה היא המידה שתתאים לילד לפי גובהו הנוכחי, לקחת אופניים שאינם גדולים מידי (שהילד לא ירכב עם חוסר ביטחון) ולא קטנים מידי (בכדי שלא ירגיש צפוף על האופניים), אלא במידה הנכונה!!

מהי המידה הנכונה – תדעו אחרי הקריאה במדריך הבא….

במדריך זה נעסוק בסוגיית בחירת מידת האופניים הנכונה שלעיתים רבות מבלבלת אותנו ההורים בעת רכישת אופניים לילדינו, כל הטיפים והעצות במדריך הינן מניסיוננו ארוך השנים במכירת אופני ילדים.
מדריך זה רשום בלשון זכר אך כמובן מתכוון לשני המינים בצורה זהה.

אופני הילדים מגיעים בהמון מידות, גדלים ואורכים שונים, לפני שנתעמק בנושא נגדיר מספר מושגים לשם שתוכלו להבין את הנאמר בהמשך.

"גודל אופניים" – נקבע לרוב לפי מידת הגלגל הנמדדת באינצ'ים:
– באופני BMX המידות המקובלות הינן "12", "14", "16", "18", "20" אינץ
– באופני הילוכים המידות המקובלות הן "20", "24", "26", "27.5" ו- "29"
– באופני פעלולים המידה היא סטנדרטית – "20"

מעבר לגודל הגלגל יש להבחין גם בגובה השלדה, כלומר אופניים עם גודל גלגל מסוים יכולים להגיע במספר מידות שלדה שיאפשרו לרוכב נמוך או רוכב גבוה לעלות על אותה מידת גלגל אך על מידת שלדה שונה.
למשל רוכב בגובה 1.40 יוכל לרכב על אופני 27.5 אינץ עם שלדת XS, כאשר רוכב שגובהו 1.90 לא יוכל שכן האופניים יהיו לו קטנים ולכן יצטרך שלדת XL.
לרוב אופניים שיהיו בעלי גובה שלדה משתנה הינן אופניים במידות "24" אינץ ומעלה (פחות רלוונטי לאופני ה BMX).

אופני BMX – כינוי לאופני ילדים, אנחנו מכירים את אופני ה BMX עוד מילדותינו, ה-BMX הינו קיצור דרך של BICYCLE MOTO XROSS ואינו שם של חברה כלשהי כפי שהרבה סבורים כך.

בחירת מידה באופני ילדים/ BMX

השאלה הראשונה שתישאל בעניין זה הינה האם הילד רוכב עם או בלי גלגלי עזר?

ברכיבה עם גלגלי עזר אין צורך בהגעה עם הרגליים לרצפה אלא אך ורק לפדל עצמו במצבו התחתון ביותר כאשר נגיע לפדל עם ברך מעט מכופפת.

  • במידה והכיפוף בברך הוא גדול מידי יש לשקול לקחת מידה גדולה יותר שכן לרוב ההבדלים בין מידה למידה מתבטאים בהפרש גובה של כ 4-5 ס"מ
  • במידה והרגל ישרה מידי יש לבחור במידה נמוכה יותר (או לוודא שהכיסא מונמך עד הסוף ושאין מחזיר אור שאולי מגביה אותו) שכן הרוכב לא יוכל לייצר מינוף עם הרגל בעת סיבוב הפדלים מה שיקשה מאוד ברכיבה

חשוב מאוד לכוונן את הכיסא למצב המינימלי בעת הבדיקה, אם ניקח אופניים שכבר בהתחלה נצטרך להגביה אותם בכ-4 ס"מ אז בחרנו בדגם שאולי לא מתאים, שימו לב כי בשינוי גודל אופניים ככל שהמידה גדלה גם האופניים יהיו ארוכים יותר ואז הילד ירכב בצורה מרווחת ולא צפופה, בעת רכיבה על אופניים קטנים הרגל שתהיה על הפדל העליון תתקרב מאוד לכידון האופניים ותקשה על הרכיבה.

ברכיבה ללא גלגלי עזר חייב הרוכב להגיע עם רגליו לרצפה כאשר כריות הרגל הקדמיות נוגעות ברצפה בשתי הרגליים, אין צורך להגיע עם כף רגל מלאה (אלא אם חשוב לביטחונו העצמי של הילד) שכן אז בעת הפידול הרגל שתהיה על הפדל העליון תתקרב משמעותית לכידון.

בחירת מידה באופני הילוכים/הרים

לרוב באופני הילוכים הרכיבה היא ללא גלגל עזר ולכן חשוב בעת בחירת האופניים לשים לב כי הרוכב מגיע לרצפה עם שני רגליו לפחות עם כריות כף הרגל הקדמיות.

חשוב לציין שבאופני הילוכים מלבד לגובה הגלגל עליו נסתכל ישנה חשיבות גדולה יותר לגובה השלדה!
רוכב בגובה 1.45 יכול לבחור באופני "26" עם שלדה M שתהיה גדולה עליו לעומת אופני "27.5" עם שלדה XS שתהיה עליו טובה ולכן יש לוודא את שניהן או לחילופין לבדוק עם המוכר על גובה הרכיבה המומלץ עבור אותו דגם אופניים טרם הרכיבה.

  • שימו לב כי באופני ההילוכים הישיבה היא שפופה יותר ולכן לעיתים האופניים נראים גדולים יותר וכאילו הילד מתאמץ להגיע לכידון, אך זוהי צורת הישיבה המקובלת ולכן יש למדוד את הגובה לפי הישיבה על הכסא והגעת רגלי הרוכב לרצפה.

אופני פעלולים

אופני פעלולים או בשמם האחר אופני פריסטייל מגיעים במידת גלגל קבועה שהיא "20" אינץ, כך שרוכב בגובה 1.40 או 1.80 יקחו לרוב את אותם אופניים (בדגמים מקצועיים יש מידות אורך שלדה אך פחות נפוץ בארצנו הקטנטונת).
מאחר וכל האופניים באותה המידה גובה השימוש ההתחלתי הוא ברגע שנגיע עם 2 רגליים לרצפה, כשגובה הרכיבה המקסימלי הוא לא רלוונטי, כלל שהרוכב יהיה גבוה יותר ניתן לכוון את זוית הכידון וגובה הכסא בהתאם.

 

ולסיכום….

בכל האופניים שהצגנו הגובה לרוב ניתן לכוונון, כסא ניתן לכוונן בין 10-20 ס"מ תלוי בסוג ומידת האופניים וכידון ניתן לכוונן בין 0-5 ס"מ בערך.
מה שחשוב בעצם הוא לקחת את האופניים שמתאימים לרוכב עכשיו, רצוי ללא צורך להגביה על ההתחלה כי אז אולי יהיה עדיף לקחת אופניים במידה אחת גדולה יותר.
חשוב לזכור – אופניים נמוכים מידי הם גם קצרים מידי ולרוב יביאו לרכיבה צפופה יותר ופחות נעימה.
לעומת זאת אופניים במידה גבוהה מידי יביאו לרכיבה לא בטיחותית ויורידו את בטחונו העצמי של הילד.

ולכן – בחרו במידה המתאימה לילדיכם, שיהנו מהאופניים כבר עכשיו!!

 

מקווים שעזרנו בהחלטה, כמובן שבכל שאלה ניתן לפנות אלינו בשאלות:

  • בוואטסאפ: 0546828344
  • בטלפון: 03-9617878
  • או בפייסבוק

ונשמח לעזור ולייעץ 😊

 

הרשמו לניוזלטר
הירשמו לניוזלטר שלנו ותתעדכנו בהטבות הכי ייחודיות
[mailpoet_form id="1"]
0
Would love your thoughts, please comment.x
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
דילוג לתוכן